4 Jul 2007

与花有约·六

今天学做新娘子的捧花。好难哦!把照片中的花泉和花材准备好了,就傻傻地看着老师,不懂要从何下手。原来还得给每一朵花和每一片叶子做假茎呢!假茎其实是铁线,因为铁线能够随意曲折,所以做捧花时需要靠它。把铁线穿过叶片或剪得短短的花茎之后,还得包上青色的花艺胶带。卷啊卷的,手指都快起泡泡了,才把10朵花和20片叶子的假茎弄好。因此,老师说:“做捧花是很花心思的。”

在老师帮我设计了花型之后,我接手插了一些叶片。老师再帮我把几朵花插在花泉上,然后我呆看了好一阵子,还是无法在脑海中弄个概念出来,想不到要怎么插才可以插成圆圆的捧花。豁然发现自己对圆没有什么概念。几经辛苦,又在老师的帮忙下,才插出了基本的模样。我之前好像大大声说要帮我那明年出阁的好朋友弄捧花,看来我得多加练习才行。


回家以后,我只是负责加上松叶遮盖花泥。当当当当!新娘捧花出炉了!


另外,一起来欣赏我的同学的作品。


Labels:

8 Comments:

At 06 July, 2007 16:04, Blogger Mee Ling said...

照片中的可人兒是你嗎?做的不錯,可以畢業了!

 
At 06 July, 2007 16:43, Blogger 碧绿荷塘 said...

谢谢夸奖。
离毕业还有很多需要努力的呢!

对,照片中人就是我。
你没有见过我的样子吗?
我还以为大家都在《欧游掠影》看过我的样子了。

 
At 07 July, 2007 10:03, Anonymous Anonymous said...

Thank you for your hard work, really appreciate it a lot :) The hand bouquet look very nice, worth giving you a big hand, bravo! And thank you for your e-card, like the cute little dog so much, he he...

Forgot to tell you, me and Sonny going to register next saturday at the brickfield buddhist temple, Kit Hoe and Hui Peng might be there, wish you can be there too but anyway, happy will get to meet you next month :)

 
At 07 July, 2007 14:57, Blogger 碧绿荷塘 said...

Sorry for didn't call you on your birthday.
As you can read here, I stayed at the hospital for four hours and when I reached home, it was about midnight in Malaysia.
Will call you during weekend.

Congratulations! Do take a lot of photos, so that you can share with me when I'm home.

 
At 08 July, 2007 19:54, Blogger 萍凡女子 said...

还不赖嘛,也有进步的空间!XD
最近刚好去茨厂街买手花当礼物,如果要用那个锥形的花泉要加RM20。如果可以自己亲手做会是很有意义的礼物,对吗?

 
At 09 July, 2007 15:24, Blogger 碧绿荷塘 said...

嗯,捧花确实很难。
我想,进步的空间是很大。
对啊,希望我回家以后,可以给朋友们送各种各样的花,让他们心花怒放。
嘻嘻……

 
At 12 July, 2007 10:35, Anonymous Anonymous said...

Is okay, understand that you're busy with work :) Will definitely share our photos with you after you come home, take care okay.

 
At 12 July, 2007 15:33, Blogger 碧绿荷塘 said...

Don't worry, I'll take good care of myself.
^_^

 

Post a Comment

<< Home